/Files/images/2020_rk/cоц3.JPG

Робота закладу дошкільної освіти з вихованцями пільгових категорій

У своїй діяльності педколектив керується Конституцією і законами України, Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів Управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання дітей; правилами і нормами охорони праці і пожежної безпеки, а також Статутом закладу (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями завідувача), дотримується положень Конвенції про права дитини та нормативних документів з охорони дитинства.

Організаційно-методичні вказівки щодо організації роботи з соціального захисту дітей у навчальних закладах

1. Поповнюється каталог урядових і галузевих документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства.

2. Проводиться ознайомлення працівників ЗДО з нормативними документами, що регулюють законодавство в галузі охорони дитинства (на нараді при директорові у вересні).

3. Розглядаються питання соціального захисту дітей пільгових категорій на засіданнях педагогічних рад (1 раз на рік), нарадах при директорові тощо.

4. Призначається наказом по ЗДО, якщо немає соціального педагога, громадський інспектор з охорони дитинства.

5. Оновлюється база даних дітей пільгових категорій:

- діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування;

- діти, які виховуються у прийомних сім’ях (ПС) і дитячих будинках сімейного типу (ДБСТ);

- діти-напівсироти;

- діти, реєстрація яких проведена згідно зі ст. 135 Сімейного Кодексу України;

- діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;

- діти-з інвалідністю(які мають посвідчення);

- діти з багатодітних родин;

- діти з малозабезпечених родин;

- діти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків

- діти військовослужбовців – учасників АТО/ООС

- діти,які виховуються у сім’ях, де батьки мають інвалідність

- діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів

- діти із сімей внутрішньо переміщених осіб

- діти із родин, що опинились у складних життєвих обставинах.

База даних поновлюється по мірі надходження інформації про зміну соціального статусу дитини.

Кількість дітей пільгового контингенту у закладі дошкільної освіти

Пільгова категорія 2023/2024 навчальний рік
Діти – сироти -
Діти – напівсироти
-
Діти, позбавлені батьківського піклування-
Діти з інвалідністю1
Діти з багатодітних родин6
Діти, які мають статус осіб, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС-
Діти з малозабезпечених сімей-
Діти, батьки яких записані згідно зі ст. 135 Сімейного кодексу України1
Діти військовослужбовців, які загинули під виконання службових обов’язків-
Діти військовослужбовців-учасників бойових дій в зоні проведення АТО/ООС 4
Діти, внутрішньо переміщені особи 39
Діти спеціальної групи з вадами мовлення9
Діти з ООП, які навчаються в інклюзивній групі1
Всього дітей61

Кожній дитині пільгового контингенту поновлюється «Соціальний паспорт» - папку, в якій повинен зберігатися пакет документів на неї:

Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційний код дитини та опікуна;
  3. ксерокопія паспорта опікуна (1, 2, 11 стор.);
  4. рішення райвиконкому (суду) про призначення опіки
    про закріплення житла
    про закріплення майна
  5. рішення суду про позбавлення батьківських прав
  6. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дітей 2 рази на рік: січень, вересень поточного року), звіти опікунів тощо;

діти-напівсироти:
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. свідоцтво про смерть одного з батьків;
  3. ідентифікаційний код дитини (за відсутності - код одного з батьків);
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини тощо (один раз на рік – вересень, початок навчального року, (за згодою);
Діти, реєстрація яких проведена згідно зі ст.135 Сімейного Кодексу України
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційного коду дитини (за відсутності – код матері);
  3. довідка з відділу реєстрації актів громадянського стану про те, що реєстрація дитини проведена згідно зі ст. 135 Сімейного Кодексу України;
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини (за згодою) тощо;
діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС:
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційний код дитини;
  3. посвідчення, що підтверджує статус дитини, постраждалої внаслідок аварії на ЧАЕС;
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини (за згодою)тощо
Діти-інваліди:
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційний код дитини;
  3. посвідчення, що підтверджує статус дитини з інвалідністю (з поновленим терміном) або медичного висновку про встановлення статусу «дитини-інваліда»;
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини (за згодою)тощо
Діти з багатодітних родин:
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційного коду дитини (за відсутності – код одного з батьків);
  3. посвідчення дитини з багатодітної родини або довідка про склад родини, видана житловою організацією;
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини (за згодою)тощо
Діти з малозабезпечених родин:
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційного коду дитини (за відсутності – код одного з батьків);
  3. довідка з районного управління праці та соціального захисту населення про те, що родина отримує допомогу як малозабезпечена;
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини (за згодою)тощо
Діти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків, Діти військовослужбовців – учасників АТО/ООС. Діти із сімей внутрішньо переміщених осіб:
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційного коду дитини (за відсутності – код одного з батьків);
  3. посвідчення, що підтверджує статус дитини;
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини (за згодою)тощо
Діти, які виховуються у сім’ях, де батьки мають інвалідність:
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційного коду дитини (за відсутності – код одного з батьків);
  3. посвідчення, що підтверджує статус батьків, які мають інвалідність;
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини (за згодою)тощо
Діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів:
  1. ксерокопії свідоцтва про народження дитини;
  2. ідентифікаційного коду дитини (за відсутності – код одного з батьків);
  3. довідка, що підтверджує статус дитини;
  4. акти обстежень житлово-побутових умов проживання дитини (за згодою)тощо
діти із сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах:
  1. довідка про постановку сім’ї на облік від служби у справах дітей (центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді);
  2. акт обстеження сім’ї;
  3. індивідуальний план роботи з дитиною (проводити роботу відповідно до спільного наказу Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Міністерства внутрішніх справ України, Державного департаменту України з питань виконання покарань від 14.06.2006 № 1983/388/452/221/556/596/106 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів соціальної роботи із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах»).
діти, які виховуються у прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу –

проводити роботу із зазначеною категорією дітей відповідно до спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України від 01.06.2012 № 329/409/652/502 «Про взаємодію місцевих органів виконавчої влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу, соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу»

Проводиться обстеження матеріально-побутових умов проживання всіх дітей пільгових категорій (на початок навчального року обов’язково, далі – за потребою), з них сироти і ПБП – на початок навчального року (вересень) та на початок календарного року (січень).

Діти пільгового контингенту залучаються до відвідування гуртків, секцій, студій, що функціонують на базі ЗДО.

Діти пільгового контингенту залучаються до участі в конкурсах дитячої творчості, спортивних змаганнях, інтелектуальних турнірах тощо.

Організовується безкоштовне харчування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених родин.

Забезпечується робота практичного психолога з дітьми пільгового контингенту.

Терміново інформуються органи опіки і піклування служби у справах дітей ___________ району Управління служб у справах дітей Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради про дітей, які залишилися без піклування батьків, з метою встановлення їх юридичного статусу та призначення опікунів/піклувальників.

З метою соціального захисту дітей пільгових категорій проводяться акції, присвячені пам’ятним датам.

Забезпечується участь дітей пільгових категорій у районних та міських заходах, присвячених Міжнародному Дню захисту дітей, Міжнародному Дню інваліда, новорічним святам тощо.

Аналізується стан забезпечення житлом і майном дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Забезпечується участь дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування у міських заходах.

Дітей пільгових категорій забезпечують безкоштовними квитками до театрів, цирку, музеїв тощо.

Для дітей-інвалідів, дітей-сиріт та дітей, батьки яких є учасниками АТО харчування в закладі БЕЗКОШТОВНЕ. Для дітей з багатодітних родин розмір оплати становить 50% (наказ МОН від 21.11.2002 №667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах»)

«Дітям, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених осіб за рахунок держави гарантується забезпечення безкоштовним харчуванням у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».

Необхідні довідки для отримання пільгового харчування:

Заява на ім`я керівника закладу

Свідоцтво про народження дитини

Довідка видана Управлінням соцзахисту про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (дітям з числа внутрішньо переміщених осіб)

Рішення Виконавчого комітету міської ради про надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (дітям, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів)

/Files/images/0-1024x362.png

Заповіді дітей для мам, тат, бабусь та дідусів

1. Дорогі батьки, пам’ятайте, що ви самі запросили мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва стати і бути людиною.
2. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені, Що? Коли? Чому? кожен із нас у ньому має робити.
3. Мої ручки ще маленькі, не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжко, малюю, пишу або кидаю м’яча.
4. Мої почуття ще недозрілі, прошу, будьте чутливими до моїх потреб. Не нарікайте на мене.
5. Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки.
6. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на помилках вчився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
7. Прошу, не робить усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.
8. Я вчуся у вас усього: слів, інтонацій голосу, манери рухатися. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Так справедливо влаштувала природа зв'язок між поколіннями. Тому навчіть мене, будь ласка, кращого.
Пам’ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомагати один одному в цьому безмежному світі.
9. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.
Кiлькiсть переглядiв: 1143