У закладі дошкільної освіти варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується за освітніми лініями: "Хореографія", "Іноземна мова", розширена іншими видами дитячої діяльності через гурткову роботу, яка є самостійною додатково організаційною формою освітнього процесу та впроваджує інноваційні технології.
Завдання освітніх ліній реалізуються через роботу гуртків з метою створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей, розвитку загальних та спеціальних здібностей, задоволення індивідуальних інтересів та потреб дитини до певного виду діяльності з урахуванням запитів і побажань батьків.

Нормативно-законодавчі документи, що регламентують організацію гурткової роботи в ЗДО:

- Інструктивно-методичний лист "Про організацію додаткових освітніх послуг у дошкільних навчальних закладах" (Лист МОНУ №1-9-813 від 15.11.2013);

- Інструктивно-методичний лист "Про дотримання чинного законодавства України при наданні додаткових освітніх послуг у дошкільних навчальних закладах".

Гурток з хореографії "П'яточка-носочок"

за Програмою "Дитяча хореографія" авт. А. Шевчук, з метою розвитку координації рухів тіла, опорно-рухового апарату, корекції постави, формування відчуття ритму, орієнтації в просторі і часі, вивчення основних кроків та елементів бальних танців, уміння працювати в парі. Структура заняття: 1 частина - фізична розминка, 2 частина - портер (стрейчинг), 3 частина - хореографічні постанови.

Керівник гуртка Шелепова Наталія Станіславівна

/Files/images/Бутенко/238d_2_rwm_150=238d2150[1]=M1_C3D_0128.jpg




Гурток з іноземної мови "ABCDішка"

ГОВОРИМО АНГЛІЙСЬКОЮ

В усі часи люди розуміли значення знань іноземних мов. «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина», — стверджує народна мудрість. Особливо актуальним є вивчення іноземних мов на сучасному етапі розвитку суспільства. Володіння іноземною мовою – це природна потреба дітей та їхніх батьків, які живуть у багатомовному полікультурному світі.
Тому всі ми прагнемо створити найсприятливіші умови та дати хороший старт своїм малюкам. Адже так хочеться, щоб в житті вони стали духовно, морально та інтелектуально розвиненими особистостями, самодостатніми, гармонійними та успішними людьми.
Сьогодні, щоб досягти успіхів у будь-якій сфері, необхідно володіти іноземною мовою.
Людина, що володіє «English» зможе вступити до престижного вузу, поїхати на стажування за кордон, влаштуватися на хорошу роботу. А які можливості для розвитку інтелекту відкриває знання іноземної мови: можна насолоджуватися книгами і фільмами на мові оригіналу, повноцінно користуватися можливостями Інтернету. Одним словом, всім і кожному відомо, що знати іноземні мови корисно, цікаво, вигідно і престижно.
У нашому ЗДО, вивчення англійської мови починається з чотирьохрічного віку, оскільки цей вік є оптимальним для засвоєння мов. Мовленнєвий апарат у дітей дуже гнучкий, вони легко наслідують звуки та звукосполучення рідної та нерідної мов. Вони вкрай чутливі до вимови та особливо сприйнятливі до фонетики та інтонації мовлення. Вже у шкільному віці вони дещо втрачають попередню здатність легко й точно відтворювати звуки іноземної мови.
Більш поглиблене вивчення англійської мови проводиться з старшими дошкільнятами, ураховуючи їхні вже більш сформовані психофізіологічні особливості. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати іноземну мову.
Організація життєдіяльності. Навчання дошкільників іноземної мови є, передусім, системою певним чином організованої педагогом цільової ігрової діяльності, сприяє розвиткові особистості дитини, реалізації нею свого індивідуального досвіду, прояву особистісних якостей, необхідних для засвоєння мінімізованого обсягу іншомовних знань вмінь. Процес засвоєння іноземної мови спрямовується задоволення особистісних, пізнавальних та ігрових потреб у ході цікавого спілкування з дорослими та однолітками. Навчання вважатиметься успішним за умови, що дошкільник уміє відрізняти правильне від неправильного, самостійно контролювати свої дії, сприймати звучання слова через фонологічну систему рідної мови. Важливо формувати в дитини іншомовний фонематичний слух, створювати для цього спеціальні ситуації.
Адже, мова — це перш за все засіб спілкування. Навчання іноземної мови повинно бути організованим у вигляді уявних чи реальних ситуацій спілкування, коли в дитини виникає потреба вживати у власному мовленні іншомовний матеріал. Тому, саме гра є провідною формою діяльності дітей на заняттях з англійської мови.

Керівник гуртка Ковальова Юлія Олександрівна

/Files/images/7018.gif

У якому віці оптимально почати вчити англійську мову?

Чомусь вважається, що, чим раніше дитина почне вивчати іноземну мову, тим краще. Це стосується батьків, які мріють зробити зі своїх чад вундеркіндів і дати їм більше знань за мінімально короткий проміжок часу.

Але чи є вік, оптимальний для початку вивчення іноземної мови?

Одні батьки скажуть, що діти більш сприйнятливі до будь-якої нової інформації, і тому вивчення мови треба починати в дитинстві. Інші, що навчання іноземної мови треба починати тоді, коли дитина сама зрозуміє, яка мова і для чого йому треба вчити. Треті скажуть, що англійську можна почати вчити коли завгодно, було б куди його застосувати.

Дитину часто порівнюють з губкою, що вбирає все нове. І дійсно, дітям простіше навчитися вимовляти звуки, відміну від їх рідної мови, часто вони демонструють феноменальну здатність до запам'ятовування лексики.

На думку вчених, для швидкого і легкого засвоєння іноземної мови найкращий період – від народження до 8-9 років. У міру росту дитини мозок з усе більшими труднощами сприймає дві або три мови як рідні. Вивчаючи іноземну мову в період, коли відбувається активне вивчення рідної, дитина вбирає чужу мову як щось природнє, чого не можна сказати про пізніший період. Вона розуміє ситуацію швидше, ніж висловлювання іноземною з цієї теми. Головним аргументом на користь раннього навчання іноземної мови є те, що таке засвоєння дає кращі результати, адже у дітей молодшого віку ще дуже сильно розвинута підсвідома пам'ять.

Раннє вивчення іноземної мови важливе ще й тому, що в цей період у дітей яскраво виражається здібність до імітації: вони абсолютно точно відтворюють чужу фонетику. У цей час не пізно правильно поставити дитині звуки, як у носія мови. Правильна фонетика створює дитям психологічний комфорт в іншій мові. У молодшому віці діти роблять помилки природно, вдало долаючи їх, і таким чином значно швидше йдуть уперед під час навчання.

«Поради батькам щодо вивчення англійської мови»

Шановні батьки! Навчати свою дитину іноземної мови слід лише у тому випадку, якщо ви впевнені, що у вас самих правильна вимова. Інакше дитина, як губка впитає всі помилки, а перевчити її буде набагато складніше, ніж навчити.

- Навіть, якщо ви впевнені у своїй вимові, дайте малюку можливість чути не тільки ваше іншомовне мовлення. Ставте йому аудіо- та відеокасети, використовуйте на домашніх заняттях навчальні ком пакт-диски. Нехай дитина чує, як говорять носії мови. Спочатку їй буде важко що-небудь зрозуміти, але вона буде ловити правильну інтонацію. А з часом навчиться розуміти мову різних людей.

- Паралельно з введенням у активний лексичний запас нових слів, обов’язково навчайте будувати речення.

- Домашні заняття намагайтеся проводити у різний час, наприклад, по понеділках – відразу після обіду, по середах – ввечері, по суботах – з самого ранку. Інакше, звикнувши завжди займатися тільки вранці, ваш малюк і ввечері буде вітатися іноземною фразою «Доброго ранку». А ще краще, встановіть традицію вітатися поза заняттями, наприклад, кожного разу, коли зустрічаєтеся у коридорі.

Кiлькiсть переглядiв: 264